Ishøj Kunstforening
tlf: 43 71 05 06
Kontakt kunstforeningen

Aktiviteter

Det er forskelligt hvordan medlemmerne bruger foreningen. Nogen bruger foreningen til at udfolde de aktiviteter som de eventuelt ikke har plads til at udføre derhjemme, mens andre laver deres kunst derhjemme og bruger foreningens sociale netværk som inspiration. Man kan også bruge foreningen til at få sin kunst præsenteret for et bredt publikum eller i foreningens sluttede kreds.

Medlemsaftener
Den sidste torsdag i hver måned (juli samt helligdage undtaget) bestræber bestyrelsen sig på at holde en temaaften.

Kurser
Efter behov og ønsker afholdes der aften- og weekend kurser i for eksempel tegning, maling og keramik.
- Se yderligere oplysninger under kurser.

Udstillinger
Vi afholder af og til en fællesudstilling for at vise hvad vi kan i Ishøj Kunstforening. Derudover har kunstforeningen kontakt til en række virksomheder, kunstforeninger og offentlige kontorer, hvor enkeltmedlemmer kan udstille.
- Se hvor medlemmerne udstiller

Ture
Et par gange om året tager vi ud og ser en kunstudstilling sammen i Københavns området. En gang om året lejer vi en bus og tager på en heldags udflugt. Som eksempler for mål for sådanne udflugter kan nævnes: Skåne, Kerteminde og Kolding.

Grillaften o.a.
Derudover har vi også aktiviteter af mere social karakter såsom: Grillaften, gløggaften, raku brænding og arrangementer vedrørende vedligeholdelse af vores hus.

Kunstudlodning
Ved vores årlige general samling udlodes kunst og kunsthåndværk der er indkøbt for vores 10% afgift opkrævet ved salg af kunst på ovennævnte udstillinger.

Vi har et hus i landlige omgivelser, der er stillet til vores rådighed af Ishøj Kommune. Her er der mulighed for forskellige kunstneriske udfoldelser, blandt andet maling, keramik og stenhugning. Der er ingen faste rammer for hvad man kan beskæftige sig med i huset, blot det har med kunst at gøre.
Hanne Rahal  | hanne@artwerk.dk